Letterlijk in the Middle of Nowhere deel 1 - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu Letterlijk in the Middle of Nowhere deel 1 - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu

Letterlijk in the Middle of Nowhere deel 1

Door: Ikzelf

Blijf op de hoogte en volg Geranne

02 Oktober 2014 | Tanzania, Mwanza

Karibu lieve mensen!!!

I.v.m. traag internet wordt verslagje even in 2 delen geupload!

Laat je meeslepen in mijn wereld! Pas een kleine twee weken ben ik nu van huis, maar het voelt al zo veel langer. Veel nieuwe indrukken en ervaringen maken dat de tijd voorbij vliegt, maar tegelijkertijd ook weer heel langzaam gaat Dat zal zonder twijfel door de lange dagen komen die worden opgesplitst in twee shifts. Ik zie de zon opkomen en ik zie de zon weer ondergaan.

Mijn reis hier naar toe verliep allemaal soepel. Na een nacht te zijn verbleven in Dar Es Salaam, moest ik terug naar het vliegveld om mijn volgende vliegtuig naar Mwanza te halen. Ik kwam natuurlijk middenin de spits terecht. De taxichauffeur besloot een sluiproute te nemen, maar dat hield helaas aan het einde van die weg al op. Een vrachtwagen was midden op de kruising kapot gegaan, en in plaats van om het even langs de kant van de weg te duwen, werd het midden op de straat gemaakt. Logisch!  Maar gelukkig wist de chauffeur nog een andere sluiproute en eind goed al goed, ik heb het vliegtuig op tijd gehaald.
Het vliegveld in Mwanza is gaaf. Geen aankomsthal of wat dan ook. Je wordt met een bus van het vliegtuig naar de ingang gebracht en daar stap je regelrecht ‘op’ de bagageband. Ideaal, geen gedoe, hop baggage pakken en 1 stap verder en je bent buiten.
Buiten werd mevrouw Gerritje Anna Vorderman (!!!! haha) netjes opgewacht door een driver van hotel Tilapia in Mwanza, die het bordje omhoog hield. Heb maar snel mijn naam even wat vereenvoudigd voor ze . Tilapia is van dezelfde eigenaar als van het hotel waar ik werk. Daar ben ik heerlijk in de watten gelegd. Een prachtige kamer, met een nog heerlijker en fijner hemelbed! Ik werd meteen na aankomst uitgenodigd voor een diner met de eigenaren, om elkaar zo te leren kennen. De volgende dag heerlijk verder gerelaxt, massage hier, middagdutje daar en verder gewoon genieten. Ik had een prachtig uitzicht over het Lake Victoria. Weer een dag verder ben ik vertrokken naar mijn eindbestemming. In een 4wheel drive op weg. Natuurlijk, hoe kan het ook anders, moesten chauffeur en medepassagiers overal en nergens nog langs om dingen weg te brengen en op te halen, noem het maar op. Het had mij meer verbaasd als we direct richting bestemming zouden gaan. Anyway, alles was al snel vergeten want een prachtige tocht door Tanzania doet je nergens anders meer aan denken. 2 uur lang werd je heen en weer geslingerd over een weg die voert door een impressive landschap, langs chaotische, volgepropte, maar karakteristieke dorpjes, langs plaggenhutten en veedrijvers. En de handen van de driver waren non-stop te vinden op de toeter. Ik hoorde die uren later nog in mijn hoofd. Na die twee uur kwamen we aan bij de ingang van het Serengeti National Park. Moest even alle papieren laten zien en alles was in orde, dus door.

En dan kom je in een compleet andere wereld. De tijd lijkt stil te staan, je gevoel voor realiteit raak je kwijt, er is alleen maar de Serengeti. Overal, zover als het oog rijkt en dan nog verder zie je niets anders dan de natuur. Wat je wel eens op een documantaire op National Geographic ofzo ziet over Serengeti, is waar. Ik voelde me net alsof ik in zo’n documantaire zat haha . Zebra’s en ik weet niet hoeveel verschillende soorten herten en gnoes springen voor je aan de kant. Buffels die je recht in de ogen lijken te kijken alsof ze je elk moment kunnen aanvallen, giraffes die rustig van een boompje staan te eten. Een rivier vol nijlpaarden bij elkaar die lekker liggen te chillen en te poedelen, terwijl een krokodil op de oever ligt te wachten tot het zijn beurt is. Leeuwen die na de jacht liggen uit te puffen en waar je zo dicht bij kan komen dat je het bloed van z’n prooi rond zijn bek ziet en bijna zijn adem kan ruiken. Wauw. Ik kan er niets anders van maken haha, echt wauw! De trip naar mijn hotel heeft dus iets langer geduurd dan gepland, de driver heeft voor mij een behoorlijke omweg gemaakt, zodat ik mijn mini safari had. Eenmaal aangekomen in Mbalageti was de zon al onder gegaan. Ook hier heb ik mijn eerste nacht in een luxe suite doorgedracht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geranne

Mijn postadres is: Geranne Vorderman Serenity Eco Resort c/o Mbalageti Safari Camp Ltd. P.O.Box 775 Mwanza - Tanzania Foto's zijn te zien op mijn Facebook! Liefs

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 20827

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 November 2015

African Dream

27 September 2011 - 21 Maart 2012

Surinam Adventure

06 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: