Red Season, Migration & World Fame - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu Red Season, Migration & World Fame - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu

Red Season, Migration & World Fame

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Geranne

18 Maart 2015 | Tanzania, Mwanza

Karibu Sana lieve mensen!

Weer even tijd voor een nieuwe update! De winter is in aantocht en dat is goed te merken ook! De blaadjes beginnen van de bomen te vallen, er valt steeds minder regen en de temperatuur gaat met de dag omhoog. Het is zo vreselijk warm dat het haast niet te doen is om ook maar iets, wat op werken lijkt, te doen. Zodra je gedoucht en aangekleed bent, wil je eigenlijk het liefst meteen weer onder een ijskoude douche springen. Gelukkig aan de ene kant hebben we deze hele week geen gasten, waardoor we maximaal in het zwembad kunnen liggen om af te koelen, maar aan de andere kant is het wel super boring.

Eigenlijk behoort het deze maand flink te regenen, maar dat laat nog even goed op zich wachten. Daardoor is het nu kurkdroog geworden en beginnen hier en daar al bosbranden te ontstaan. Normaal gesproken wordt er rondom onze lodge eind april een fire break gebrand om zo de bosbranden van de lodge weg te houden. Maar aangezien TANAPA (de parkrangers) nu al beginnen met delen plat branden en andere lodges ook aan het branden zijn, moeten wij nu ook beginnen met alles afbranden. Dat ziet er nu niet zo heel mooi uit. De lodge staat op een heuvel en om de lodge heen hebben we een brede band van gras kort gesneden en dat wordt in de fik gezet. Behoorlijk heftig af en toe wel omdat de wind momenteel super heavy is. Met takken van de bomen wordt het vuur weer uitgeslagen, heerlijk primitief allemaal haha. Zodra de fire break is gebrand rondom de lodge, wordt de hele heuvel ook in de brand gestoken. Zodoende kunnen andere vuren onze lodge niet bereiken. Hopelijk… Vooral ’s avonds is het wel erg mooi om te zien, al die vuren die dichtbij of in de verte branden. Maar op de lodge ziet het er nu minder fraai uit, bijna alles is platgebrand en het ziet er zwart en grauw uit. Hopen maar op een beetje regen binnenkort zodat het nieuwe gras weer kan beginnen met groeien. Door de droogte zijn er nu ook geen wolken aan de lucht te bekennen, wat ’s nachts een geweldig mooie sterrenhemel oplevert waarin ook de MilkyWay te zien is! Super gaaf om te zien en dat maakt dat je je weer even heel erg nietig voelt.

Afgelopen weekend is een deel van de migratie ook op onze plains aangekomen. Echt een onvoorstelbaar uitzicht! In de verte hoorde je het gedonder van de hoeven van al die 10000-en gnoes en zebra’s die kwamen aangerend, maar je zag ze nog niet. Er was een gigantische stofwolk om hun heen gevormd zodat je niet zag waar dat gedonder nu vandaan kwam. Pas toen ze dichterbij kwamen zag je de gnoes en zebra’s duidelijk en het werden er steeds meer en meer en meer. Onvoorstelbaar hoe grote aantallen tegelijk hier binnen kwamen. Ik kan zoveel foto’s schieten als ik wil, maar dit is echt een gevalletje van je moet het met eigen ogen gezien hebben om het te kunnen bevatten. Beautiful! Het is nu overdag en ’s nachts, als de generators niet draaien, een oorverdovend kabaal van al die beesten die staan te loeien en rare geluiden te maken. Ook zijn er nu heel veel leeuwen hier in de omgeving, omdat er genoeg te eten hier voor ze te vinden is. Die hoor je vooral ’s nachts erg goed, wat erg gaaf is om te horen. Normaal gesproken hoort de migratie pas in mei hier te komen, dus hopen voor papa en mama dat de rest hier pas in mei aankomt, zodat ze het ook kunnen mee maken!

Verder op het werk gaat het allemaal erg goed. Ik heb nu een goed team van personeel onder me, waar het gelukkig makkelijk is om mee samen te werken. Alle drama en ellende van rondom de kerst is weggetrokken, dus het werkt nu ook een stuk relaxer. Veel trainingen worden nu gedaan omdat we daar nu lekker de tijd voor hebben. En ik heb sinds deze maand een heuse assistent haha! Deze assistent loopt de hele dag met zijn boekje en pennetje achter me aan en schrijft alles op wat ik te zeggen heb en wat ik gedaan wil hebben! Heerlijk!! Nu voelt het nog een beetje overbodig aan, maar straks in het hoogseizoen ga ik er zeker weten heel veel baat bij hebben! Naast mijn F&B manager functie ben ik ook nog even een financieel manager geweest voor een paar weken. Jaaa, wie had dat gedacht, Geer op een financiële functie haha. Maar het is me verbazend genoeg aardig makkelijk af gegaan. Dagrapporten, salesreports en stockbeheer zaten in het pakket. En omdat het me zo goed af ging, was het gelukkig ook erg leuk om te doen. Ook hebben we vorige week een raid gehouden in onze stafvillage. Om de een of andere vreemde reden verdween er steeds meer ondergoed van mij en de andere manager en ook nog een aantal andere spullen. Dus besloten we om de hele village uit te kammen. Dat schijnt een aantal keer per jaar te gebeuren. Samen met de security werd iedereen uit de kamers gehaald en toen zijn alle tassen en koffers doorzocht. En waarachtig, onze spullen zijn terug gevonden. Mijn ondergoed mochten ze houden, die hoefde ik niet meer perse terug :( maar de andere spullen zijn ook terug gevonden en daar was ik wel erg blij mee! Niet te geloven wat er allemaal tevoorschijn wordt gehaald wat niet van hun zelf is! Elektriciteitskabels, gereedschap, handdoeken wat voor de gasten wordt gebruikt enz. enz. enz. Dat was wel even spannend om te doen haha!

Verder op deze rustige dagen doen we bijzonder weinig. We werken een paar uurtjes in de ochtend en dan na lunch nemen we lekker vrij, chillen bij het zwembad, lekker BBQ-en ’s avonds en veel te veel wijntjes en cocktails drinken :) Zena en ik zijn nu met een documentaire bezig haha. Super professioneel. We doen verslag van de migratie en van de branden en verder zijn onze onderwerpen nog onbekend :) We nemen dit nieuwe project ontzettend serieus, we hopen dat we op een dag een keer worden uitgenodigd door National Geographic om voor hun ook een docu te maken. Dat zal natuurlijk wel ontzettend gaaf zijn! Ja mensen, als je zo afgelegen en boring woont als op deze plek, worden de vreemdste en raarste dingen de geweldigste dingen en daar ga je ontzettend veel lol aan beleven haha. Ik ben benieuwd hoe het functioneren straks in de bewoonde wereld weer gaat. Denk dat het een behoorlijke aanpassing gaat worden! Anyway, onze docu is nog niet viral gegaan, hij is eerst uitgestuurd over de WhattsApp, dus mocht iemand interesse hebben dan kun je je altijd aanmelden om op de fanlijst te komen uiteraard!! :)

Oke genoeg geouwehoerd voor nu. Ik ga weer een koude douche pakken om even af te koelen en daarna genieten van een ijskoud biertje en de migratie met blèrende gnoes en zebra’s voor mijn neus. I Love Nature!!! :) Al zal die liefde na het einde van dit jaar wel behoorlijk zijn afgekoeld, denk ik…Badei lieve lezers en ontzettend bedankt voor al die lieve kaarten die ik regelmatig toegestuurd krijg!
Dikke kus vanuit een gekmakende, af en toe saaie, maar toch onvoorstelbaar prachtige Serengeti!

  • 19 Maart 2015 - 19:03

    Danique:

    Leuk Geer weer!! Super leuk! Geniet ervan! xx

  • 26 Maart 2015 - 16:51

    Anneke:

    Ha die Geer!!

    Superleuk verhaal weer! kostelijk om te lezen:-) Echt amazing wat jij allemaal ziet en meemaakt.
    Liefs uit Epe xxx
    Anneke en de boys

  • 31 Maart 2015 - 22:40

    JW:

    Hoi Lieve Zus, Bedankt voor de update. Was weer een genot om te lezen! :) Geniet maar volop! Ben best een beetje jaloers! <3 JW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geranne

Mijn postadres is: Geranne Vorderman Serenity Eco Resort c/o Mbalageti Safari Camp Ltd. P.O.Box 775 Mwanza - Tanzania Foto's zijn te zien op mijn Facebook! Liefs

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1592
Totaal aantal bezoekers 20839

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 November 2015

African Dream

27 September 2011 - 21 Maart 2012

Surinam Adventure

06 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: