Stage en 'chill weekends'...;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu Stage en 'chill weekends'...;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu

Stage en 'chill weekends'...;)

Door: Geranne

Blijf op de hoogte en volg Geranne

31 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

Allemaal een lekker weekend gehad?
Hier weer even een korte update. De eerste maand is alweer voorbij en echt omgevlogen! Het voelt alsof ik hier al een eeuwigheid woon en leef, maar dat is dus nog maar net een maandje. Heel erg veel beleefd in deze maand en veel gedaan en ondernomen. Een super goed begin van deze stage periode! Had niet verwacht dat het zo leuk zou worden! Mede dankzij mijn gezellige en leuke huisgenoten natuurlijk ;)

Op stage verloopt alles soepel en vlot. Ik heb een beetje een ritme gekregen om de acht uur achter een computer te kunnen volbrengen. De tijd gaat nu wat sneller gelukkig en het onderzoek verloopt ook naar wens. Tijdens stage kan ik daar veel aan werken, zodat ik niet nog eens in de avonduren of in het weekend ermee aan de slag moet, dat is dan helemaal vrij! Niets te klagen dus!
Beginnen met waar ik vorige keer geëindigd ben, een karaoke avond. Op de woensdagavond, het afscheidsfeestje van onze huisgenoot Charlotte, naar de karaokebar. Ietwat onwennig eerst, maar uiteindelijk hebben we tot in de late uurtjes mee staan blèren, duets gezongen met Surinaamse heren en bedacht dat we eigenlijk toch wel heel erg mooi konden zingen. De meningen waren daar verdeeld over helaas… Donderdag zo ongeveer hetzelfde, op stage geweest en later naar Havana Lounge. De salsa pasjes geoefend, want het examen kwam steeds dichterbij! Vrijdag, gelukkig de laatste dag! Na de stage een flinke powernap gedaan en daarna richting de salsales, salsadansen bij ’t Vat en verder dansen bij la Caff. Happiness everywhere…

Zaterdag zijn Cynthia en ik vertrokken voor een chill weekend op Ston Island. Echt een heerlijke plek om te relaxen, bij te slapen en te ontspannen! Zaterdag zouden we om 10uur vertrekken, maar na een aantal miscommunicaties en nou ja, verkeerde planning zeg maar, vertrokken we uiteindelijk om 12uur richting Ston Island. We rekenen nu standaard een half uur tot een uur extra bij de afgesproken tijd op, zodat we niet veel te vroeg klaar voor vertrek zijn en lang moeten wachten. Tot nu toe is het hier altijd wachten op de mannen geweest…heel bijzonder. Maar goed…we zijn dus vertrokken en toen we daar eenmaal waren, was het ook allemaal weer vergeten! De rest van de groep was nog op excursie, dus Cynthia en ik hadden alles voor onszelf, heerlijk genieten in de rust. Die was snel verdwenen toen de rest van de groep aankwam. Jos Schroten, plaatsgenoot en collega uit Epe, was er heeeeeel toevallig ook met zijn huisgenoten. Na het weekend zijn ze gedoopt tot ‘de bende van ellende’, dat moet genoeg zeggen toch? Haha, nee het was erg gezellig en we hebben ons prima vermaakt. Nog een boottochtje gemaakt op het Brokopondo meer en verder was het gewoon allemaal heel erg relaxen…Helemaal tevreden konden we weer beginnen aan een nieuwe week op stage! Deze nieuwe week is niet heel anders verlopen dan overige weken. Stage lopen, op dinsdag salsa les en ’s avonds hebben we een feestje gehouden in de stad.

Woensdag hadden we weer eens een nationale vrije dag, Diwali, een Hindoestaans feest, ook wel bekend als het ‘lichtjesfeest’. Niet bijzonder veel gedaan die dag, uitslapen, bijslapen, wasjes draaien, lekker eten en weer slapen :) Af en toe is dat even nodig zo’n slaapdag blijkbaar. Dus weer helemaal uitgerust voor de laatste twee dagen stage en het weekend in het vooruitzicht! Donderdag zijn we met het huis naar de Lion King 3D geweest :) Was echt super leuk om weer eens te zien, tussen de kleine kindjes leefden we helemaal op! We hebben ons helemaal uit kunnen leven en meegezongen op de welbekende songs van Sir Elton. Daarna was het de bedoeling om te gaan winkelen in de Hermitage Mall, maar de winkels zijn hier niet echt je van het, dus het winkelen was er niet echt bij, maar wel lekker kijken en het was gezellig. Als afsluiter de McDonalds een bezoek gebracht, het hoeft ook niet altijd helemaal Surinaams te zijn natuurlijk :)
Het weekend heeft heerlijk lang geduurd! Vrijdagavond hadden we dan eindelijk ons afdansen van salsa…De dansleraar vertelde elke keer dat we niet zenuwachtig hoefden te zijn, dat je er plezier in moet blijven hebben en niet teveel op de pasjes letten. Maar goed, de meesten waren toch behoorlijk zenuwachtig, wat ook wel logisch is. 2,5 minuut salsa dansen en 2,5 minuut de merengue was de bedoeling. Die vlogen gelukkig voorbij:) Even wachten en……allemaal geslaagd gelukkig! Nu begint morgen weer de nieuwe cursus. Die schijnt heel wat moeilijker te zijn, maar we gaan het gewoon proberen! Ik ben benieuwd! Verder was er deze week Salsuri, de hele week staat dan in het teken van de salsa. Je kunt dan workshops volgen om het wat verder te ontwikkelen, maar geen van allen had hier echt heel veel zin in. Het was al spannend genoeg met het afdansen in het vooruitzicht!

Zaterdag zijn we op trip geweest naar de Colakreek. Het water is heel donker van kleur, door het afval van de bladeren van de bomen etc., dus vandaar de naam colakreek. Hangmatten opgehangen en relaxen maar weer. Hier was het water echt heerlijk koel, dus nu konden we echt een keer goed afkoelen! Heerlijk ontspannen dagje gehad en als afsluiting een barbecue met BIEFSTUK! Oooogh, daar had ik echt even zin in:) Geen kip deze keer gegeten, maar een lekker stukje biefstuk! En lekker dat die was! Zit nu alweer te watertanden haha! Maar goed…dat was dus even heel erg extra genieten! Verder het weekend rustig aan gedaan en veel bijgeslapen…fit voor een nieuwe week! 4 weken aan 1 stuk doorgaan, vergt toch wat meer van me dan ik had gedacht, dus het was verstandig om even rustig aan te doen!
Nu weer aan het begin van een nieuwe stageweek, met een lekker lang weekend in het vooruitzicht, aangezien er maandag weer een nationale feestdag is. Het houdt niet op! Morgen nog een bezoek brengen aan de vreemdelingendienst. Hopelijk kan het dit keer wel zonder problemen en gezeur verlopen en ben ik er eindelijk voor een paar weken helemaal vanaf! Ik ga voor mezelf duimen in ieder geval..:)
Nou, dit was weer even een kleine update van het leven hier. Het gaat allemaal top zoals vast wel te lezen is, ‘bijna helemaal’ ingeburgerd en helemaal goed op m’n plekkie al!:)
Cheers!

• 31 Oktober 2011 - 14:25

Adrie:

Hey Geer, wat een leuk verhaal weer, ik geniet helemaal mee hoor. Dikke kus van tante....

• 31 Oktober 2011 - 15:52

Nicole:

Leuke verhaaltjes schrijf jij toch Geer!
    Als je terugkomt krijg je van mij een hangmat;) volgens mij ben je daar al helemaal aan gewend!
    xx

• 31 Oktober 2011 - 15:53

Mariel:

Super leuk gerritje! Geniet ervan!

• 31 Oktober 2011 - 18:14

Gill En Wim:

wederom een mooie verhaal en wat zal je die biefstuk lekker hebben gesmaakt!!!!!! groetjes.

• 31 Oktober 2011 - 18:21

Caroline:

Konijn!wat een cool verhaal weer! Kan me helemaal niks bij het lekkere weer voorstellen. we hebben net de klok verzet dus het begint om 5uur al donker te worden, uuggg niks aan!!gelukkig hoef jij die 'donkere dagen' niet mee te maken! lekker chille met je bille in de hangmat! geniet ervan! kussies

• 04 November 2011 - 12:15

Pp:

Hoi Geranne, weer een leuk verhaal. Doe je nog wel wat of is het alleen maar relaxen. Thuis is alles ok.

gr en xx pp

• 10 November 2011 - 20:50

Edwin:

The Lion King 3D heb ik ook gezien in Nijmegen. Leuk om weer in de bios te zien hè?!
    Liefs!