One last time.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu One last time.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu

One last time....

Door: Geranne

Blijf op de hoogte en volg Geranne

11 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal!

Tijd voor een update maar weer! Toch wel een poosje geleden!
Hier gaat het allemaal prima. Het einde is bijna in zicht, nog een paar dagen en ik ben weer op Nederlandse bodem...

Stage is helemaal afgerond. Ben nog bezig om mijn verslagen af te ronden, maar daar is niet heel veel werk meer aan gelukkig. Heb een leuk afscheid gehad. Met alle collega’s een hapje gegeten, wat erg gezellig was. De tijd is toch echt voorbij gevlogen! Ze schrokken ervan toen ik aankondigde dat mijn laatste week in zicht kwam. Maar ik heb er in ieder geval een leue en leerzame tijd gehad. Een goeie ervaring...
Verder heb ik de laatste twee weken vakantie gehouden. Heb een trip naar de Raleighvallen gemaakt. Heerlijk om weer even lekker het binnenland in te gaan, weg uit de drukke stad! Bootje varen op de rivier, genieten van het zonnetje, de rust en de natuur. Loved it! Hebben daar een tocht gemaakt door de jungle, 3 uur heen en 3 uur terug en middenin hebben we de Voltzberg beklommen, kleine 300 meter hoog! Het was een pittige wandeling maar eenmaal bovenaan was het zeker de moeite waard! Wat een uitzicht! Zo ver je kon kijken, alleen maar bos, rivieren en bergen. Het voelde even alsof we alleen op de wereld waren, met verder alleen maar natuur! Aan het eind van de toch lekker afgekoeld bij een waterval, wat een ware verademing was voor mijn arme, vermoeide voetjes!
Afgelopen woensdag zijn we naar Matapica geweest, een strand waar de reuze schidlpadden komen om eieren te leggen. Heel bijzonder om dat te zien en groot dat ze zijn! Echt ongelooflijk! Ze komen ’s nachts het strand op om daar een plekje te zoeken om hun eieren te kunnen leggen. Als ze daarmee bezig zijn, raken ze in een trance zodat je er gewoon bij kunt zijn en zien hoe ze die eieren eruit floepen! Zo groot als pingpong ballen en ze leggen er max. 150 per keer! Van die 150 overleven er uiteindelijk maar een paar van. De schildpadeieren worden veel gestolen door mensen, omdat ze als delicatesse worden gezien en voor veel geld worden verkocht. Wil graag een keer meemaken dat de eieren uitkomen, en de kleine schildpadjes naar zee waggelen, dus dat betekend dat ik toch echt nog een keer terug moet naar SU :)! Alleen jammer dat er miljoenen muggen ook aanwezig waren om het te bekijken. Ondanks dat we ons hadden ingesmeerd en lange kleding droegen, zijn we toch helemaal lek geprikt! Een wandelend gebergte ben ik momenteel. Maar het was zeker de moeite waard!
Nu deze laatste trips zijn gemaakt, heb ik voor mijn idee alles gezien wat ik graag wilde zien. Een mooie afsluiting is het zeker! Het besef is er nog niet echt dat ik bijna mijn spullen moet inpakken om weer naar Nederland te gaan. Het voelt hier nu als mijn thuis en dat is raar om dat weer achter te moeten laten. Maar ach, zodra ik op Nederlandse bodem ben, zal ik ook zo wel weer mijn oude leventje inrollen. Kijk er in ieder geval wel heel erg naar uit om iedereen weer te zien! Papa en mama, broers, familie en vriendinnen! Heb iedereen wel heel erg gemist!
Nu nog even genieten van mijn laatste dagen hier in de zon en de warmte! Hopelijk kan ik een beetje zon meenemen naar NL, zodat ik niet veel last krijg van ontwenningsverschijnselen:)!

Tot volgende week in ieder geval!
En voor de laatste keer.....
Liefs uit SU!!!


  • 11 Maart 2012 - 19:08

    Mieneke:

    Mooi verhaal ! Geniet nog even en een goeie reis en vlucht terug naar Nederland.

    Groetjes André en Mieneke

  • 11 Maart 2012 - 19:10

    JW:

    bedoele je nou 'luie' of 'leuke' met 'leue'? :P!! :D
    hele goed reis terug lieve zus! xx JW

  • 11 Maart 2012 - 20:19

    Annelies Lindeboom:

    Ik zeg, volgend jaar reünie studiereis om schildpadjes te bekijken. Ich bin dabei XD. Geniet er nog even van een een goede reis terug alvast!

  • 12 Maart 2012 - 07:08

    Adrie:

    Hey Geranne, de tijd is idd omgevlogen he? Alvast een goede vlucht gewenst en welkom thuis.

    Dikke kus

  • 12 Maart 2012 - 11:15

    Krystle:

    Geniet nog even! Ik ben je al aan het stalken over de thesis hihi.

    Xxx

  • 12 Maart 2012 - 13:39

    Edwin:

    Wat een mooi laatste reisverslag!
    Goede reis naar huis en tot snel! x

  • 12 Maart 2012 - 19:55

    Anneke:

    Dag Geranne,
    Goede vlucht en tot ziens in Epe.

    Je neemt vast heel veel kleurige verhalen en herinneringen met je mee,

    Groet.

  • 13 Maart 2012 - 07:37

    Anneke & Marco:

    Hé Geer!!
    Een hele goede vlucht terug gewenst en seeya soon!! xx Ann & Miky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Surinam Adventure

Stage bij Access Travel Suriname

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

One last time....

07 Februari 2012

Time flies....

28 December 2011

End of the 2011...

06 December 2011

New adventures?

15 November 2011

Back 2 Basic?
Geranne

Mijn postadres is: Geranne Vorderman Serenity Eco Resort c/o Mbalageti Safari Camp Ltd. P.O.Box 775 Mwanza - Tanzania Foto's zijn te zien op mijn Facebook! Liefs

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 20850

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 November 2015

African Dream

27 September 2011 - 21 Maart 2012

Surinam Adventure

06 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: