Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Geranne

Blijf op de hoogte en volg Geranne

28 September 2011 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Zo dan, na een ellenlange voorbereiding en wachten en wachten, ben ik er dan eindelijk...Suriname! Het visum is eindelijk goed gekeurd, en zo snel mogelijk koffers inpakken, afscheid nemen en richting Schiphol.
Eenmaal in de auto naar het vliegveld kreeg ik een telefoontje van de KLM, dat de vlucht 2,5uur vertraging heeft. Ach ja....ik heb nu al zo lang gewacht, dus een paar extra uurtjes kunnen er dan ook nog wel bij.
Goed begin van de reis in ieder geval. Tijdens het inchecken van de koffers, zakte me de moed alweer in de schoenen. Mijn visum was geldig tot eind december, maar ik had een retour ticket geboekt tot eind januari. Ja, en dat mocht dan niet. Gelukkig hebben we dat weten op te lossen, want in Suriname moet ik een stempel ophalen en dan is mijn visum gewoon tot het eind van mijn stage geldig. Dat eenmaal uitgelegd, kon in eindelijk vertrekken.
Afscheid van Mark genomen en toen door de douane heen. Daar ook weer wachten en wachten. De vliegreis is goed verlopen, geen gedoe, geen turbulentie en het eten was ook wel goed te doen. Niet veel geslapen, maar een beetje met de buurman gekletst en een paar films gekeken.
Eenmaal geland in Paramaribo, ben ik een beetje hard gaan lopen. Uit ervaring van de vorige reis wist ik nog dat je best lang kan wachten voordat je door de visum controle heen bent. Helemaal als je als laatste uit het vliegtuig bent. Gelukkig stond ik aardig vooraan, dus na een kleine 20minuten kon ik mijn bagage ophalen. En wat een geluk, ze lagen al op de band!
Buiten stond de eigenaresse van het guesthouse mij op te wachten en toen zijn we met de auto daar naar toe gereden. Klein uurtje was het rijden.
Daar aangekomen, het eerste wat ik zie is echt een enorme grote klere bende. Ze zijn net bezig met een verbouwing beneden, dus het was een en al troep. Mijn kamer is wel oke. Er staat alles wat ik nodig heb, alleen de klerenkast was even passen en meten of alles er wel in paste. Niet wat ik gewend ben;) Spullen uitgepakt en dan maar proberen te slapen. Midden in de nacht begint een hond echt kei en keihard te blaffen. Ging wel 2uur door en precies onder mijn raam, dus niet echt heel gelukkig geslapen. 'S ochtends werd ik de hele tijd wakker van een raar muziekje op mijn kamer, maar ik kon er gewoon niet achter komen waar die dan vandaan kwam. Uiteindelijk is die vanzelf gestopt, maar waarschijnlijk was het de telefoon van mijn buurman die niet thuis was.
Nou, vanmorgen zijn we naar de Vreemdelingenzaken geweest om nu mijn visum echt te regelen. En ja, het zal ook is niet, weer niet geregeld. Werd eerst naar een kantoor gestuurd, waar ik een stempel kreeg voor 3 maanden. Maar omdat ik langer blijf dan 3 maanden moest ik naar het volgende kantoor toe. En ja hoor, daar kreeg ik weer een pak papier mee die ik in moet vullen en instructies welke papieren ik zelf weer moet meebrengen. En het zijn allemaal dezelfde formulieren die ik de vorige keer ook heb opgestuurd, toen ik het ging aanvragen!
Nou ja goed, ik kan me hier wel dagen en dagen over op blijven winden, maar daar kom je niet verder mee. Ik ben er echt versteld van hoe moeilijk ze het allemaal maken voor iedereen, maar goed het is nu eenmaal zo.
Dus dat ga ik zo maar eens regelen en morgen begint de arbeit. Ben benieuwd!
Tot snel weer! Liefs

  • 28 September 2011 - 16:32

    Linda:

    Veel plezier geer! Geniet er maar goed van, lekker mooi weertje daar! Wij gaan ondertussen aan de slag voor ondernemen.. Gaap! Haha liefs!

  • 28 September 2011 - 16:36

    Linda:

    Veel plezier geer! Geniet er maar goed van, lekker mooi weertje daar! Wij gaan ondertussen aan de slag voor ondernemen.. Gaap! Haha liefs!

  • 28 September 2011 - 16:41

    Jolien:

    Gerrieeeeeee!
    Wat een gedoe zeg!
    Uiteindelijk komt allessssss goed :-)

    Ik wil ook weer terug joh!!! Misschien dat ik nog kom aanwaaien.

  • 28 September 2011 - 17:29

    Sandra:

    Wat een ingewikkelde procedures voor zo'n "relaxed" land.. :/ Maar goed, je bent er nu! Heel veel plezier en ik blijf je volgen!

    Liefs, Sandra

  • 28 September 2011 - 17:38

    Adrie & Fred:

    Hey Geer, het zit je allemaal niet mee hoor, maar improviseren hoort er ook bij en je werk is vast ook heel erg leuk. Geniet ervan en ook wij blijven je volgen. Pas goed op jezelf he?
    Dikke kuzzz

  • 28 September 2011 - 17:43

    Hellen Boeve:

    hey Granne,

    Na een niet al te soepele start voor jou, hoop ik dat het vanaf nu allemaal goed gaat verlopen.
    Heel veel succes daar en tot over ruim
    4 maand.
    Ik blijf je nieuws aandachtig volgen!

    Liefs Hellen

  • 28 September 2011 - 18:28

    Edwin:

    Hey zussie,

    Wat een toestanden allemaal. Ik hoop dat je snel alles geregeld krijgt en dat je lekker gaar genieten van alles! Veel succes en plezier op je eerste werkdag. Ben benieuwd naar je verhalen!

    X Edwin

  • 28 September 2011 - 20:08

    JW:

    Mmh..apart dat ik je vanochtend nog gesproken heb, maar dat jij er nu al weer een extra ochtend op hebt zitten..iets met tijdverschil ofzo? :)

  • 28 September 2011 - 20:31

    Ellen:

    Dag Geranne,

    mooi verslag, leuk om te lezen. Je doet het goed; rustig blijven ademen en genieten! Het land is prachtig dat zul je zien. Aan alle geluiden gaat een mens wennen en anders blaf je gewoon terug :). Succes, we houden contact.

  • 28 September 2011 - 20:43

    Ds. Jan Van Doorn:

    Ik heb er van genoten en zie uit naar meer ! daaaaaag !

  • 28 September 2011 - 20:48

    Anna:

    Hej Geranne!
    Ik hoorde van Estrella dat je naar Suriname ging voor stage, wel grappig dat je daar voor hebt gekozen..je had daar al volgens mij zo'n gevoel van zie het wel zitten..
    Anywayz have fun, geniet van je tijd en hopelijk eet je dit keer een beetje gevarieerd ;)

    Groetjes!

  • 29 September 2011 - 08:52

    Arjo Van Es:

    Tsja, van "een goed begin is het halve werk" is niet echt sprake. Nu volle kracht vooruit, leren en genieten! De warme deken heb je toch overigens al wel gevoeld? ;)
    Succes en de groeten aan de Access dames en heren.

  • 29 September 2011 - 14:10

    Thijs:

    hee geranne, leuk om op de hoogte te blijven van je ervaringen!

    grtzz je neef

  • 30 September 2011 - 21:00

    Angel:

    heey meis, wat een gedoe toch allemaal weer, maarja je bent er eindelijk! veel plezier daar met je stage!

    xx

  • 02 Oktober 2011 - 20:29

    PP:

    Hoi Geranne,
    Hebben al contact gehad, maar nog veel plezier gewenst en hou je haaaks met het werk. groeten en xx PP

  • 05 Oktober 2011 - 21:16

    MM:

    Hoe gaat het daar en wanneer
    komt je volgende update?
    Liefs, mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Surinam Adventure

Stage bij Access Travel Suriname

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

One last time....

07 Februari 2012

Time flies....

28 December 2011

End of the 2011...

06 December 2011

New adventures?

15 November 2011

Back 2 Basic?
Geranne

Mijn postadres is: Geranne Vorderman Serenity Eco Resort c/o Mbalageti Safari Camp Ltd. P.O.Box 775 Mwanza - Tanzania Foto's zijn te zien op mijn Facebook! Liefs

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 20881

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 November 2015

African Dream

27 September 2011 - 21 Maart 2012

Surinam Adventure

06 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: