Stage, tripjes en party's.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu Stage, tripjes en party's.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu

Stage, tripjes en party's..

Door: Geranne

Blijf op de hoogte en volg Geranne

07 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen,

Zo, hier weer een nieuwe update vanuit het zonnige Suriname. Waar te beginnen? Ik heb het idee dat ik er al een maand, 2 maanden zit, terwijl er net een kleine twee weken voorbij zijn.
In de eerste week heb ik mijn huisgenoten leren kennen. Ze waren allemaal nieuw gekomen in die week, dus voor ons allemaal was het nog lekker nieuw en onwennig. Gelukkig klikte het goed met elkaar, en hebben we het nu erg gezellig.
Vrijdagavond heb ik het nachtleven van Paramaribo ontdekt met mijn huisgenoot Cynthia. Erg bijzonder om mee te maken, ook wel heel erg wennen. Maar het is in ieder geval goed voor je ego en zelfvertrouwen;)! Bij ’t Vat is boven een salsadancing iets. Ontzettend mooi om naar te kijken, net alsof je in de film Dirty Dancing zit. Dus wij hebben besloten om een poging te wagen, net zo soepel te worden in de heupen als de Surinamers hier, salsa les.
Op zaterdag heeft de huisbaas een dolfijnentour geregeld voor ons, met alle huisgenoten. Meteen een goede manier om elkaar te leren kennen. Daar zal wel over nagedacht zijn. Dolfijntjes gezien, alleen weer niet een mooie foto van kunnen maken. Daarvoor zijn ze ons te snel af! Op een klein strandje hebben we gezwommen. Toen het begon te regenen en regenen mocht dat de pret niet drukken, dus we zijn stug blijven zitten. ’s Avonds een typisch Surinaams potje gegeten, made by de huisbaas zelf! Verder zijn we nog naar het strand geweest, White Beach. Een klein paradijsje, even weg uit de stad. Heerlijk rustig en chillen in de hangmat en een beetje bijslapen was de main activity van de dag.
Afgelopen dinsdag hebben we dan onze eerste salsa les gehad. We kwamen aan en het eerste wat opvalt, is dat er alleen maar Nederlanders zijn! Een stuk of 60 ofzo. Allemaal wanhopig om een beetje te komen op het niveau van de Surinamers;). Het werd gehouden in een soort van schuur / garage. De meneer die de les gaf, was echt geniaal. Hij maakte er gewoon een grote show van, en daar maakten wij dan deel van uit. Zo voelde dat in ieder geval. Maar de eerste stapjes hebben we geleerd. De cursus duurt een maand, en daarna kun je nog verder voor de gevorderden cursus. Wie weet, eerst maar eens kijken hoever we hier mee komen.

Natuurlijk heb ik ook stage gelopen bij Access Suriname Travel. Vorige week donderdag begonnen. Voorstel rondje gehouden, gesprekje gehad over wat wil ik doen, wat wil ik leren en wat verwachten zij van mij. Erg leuke collega’s, echt een vrouwenteam hier. Zijn allemaal aardig en behulpzaam. Naast mij werken er ook nog twee andere stagiaires, wat wel fijn is, zodat we af en toe even ervaringen kunnen uitwisselen. Elke ochtend of middag van de dag zit ik in het Torarica hotel. Daar heeft Access een tourbalie, waar de gasten trips kunnen uitzoeken of vragen kunnen stellen over een trip die ze al hebben geboekt. Het begint nu gelukkig wat drukker te worden, anders kunnen de dagen behoorlijk lang duren. Het minder fijne eraan is, is dat je alleen maar achter die balie mag zitten en niet naar gasten toe mag lopen bijvoorbeeld om een praatje met ze te maken of te vragen of ze interesse hebben in 1 of ander. Zij moeten echt naar jou toe komen, er mag niks gepromoot worden.
Het andere dagdeel werk ik op kantoor. Ik werk voornamelijk aan mijn opdracht voor school, maar als de drukte het toelaat, loop ik ook mee op de verschillende afdelingen, sales en marketing en de reserveringen. Zo krijg je van alles wat mee, terwijl je ook gewoon voor school bezig kunt zijn! Ideaal.
Gisteren ben ik weer met de boot mee geweest, alleen nu in de rol van Access werknemer. We hebben een tour gedaan waar we Ford Nieuw Amsterdam hebben bezocht, de plantage Frederiksdorp met een lekkere lunch erbij en de plantage Rust en Werk. Later hebben we nog geprobeerd dolfijnen te spotten, maar gisteren waren ze niet echt behulpzaam en hebben we er niet veel gezien. Het was een gezellige dag en aan het einde ervan, samen met de collega’s op het zonnedek van de boot met een Parbo biertje naar de zonsondergang zitten kijken! Super super super mooi gewoon! Het blijft mooi ook;)
De dagen vliegen hier ook echt voorbij. ’s Avonds eten we vaak met z’n allen in de gemeenschappelijke ruimte. Gelukkig houdt Cynthia erg van koken, dus ideaal voor mij haha! Nee, ik help ook wel mee, maar de creativiteit ervan etc. laat ik aan haar over:)
Ik verhuis 23 oktober trouwens niet meer over naar de andere studio. Ik heb het hier zo goed naar mijn zin, met hele leuke mensen, een lieve huisbaas en een kamer waar ik tevreden mee ben, dat ik het zonde vind om dit achter te laten, om dan straks weer opnieuw te beginnen. Ik zit hier echt goed op mijn plek, voelt al echt een beetje als thuis. Gelukkig had de huisbaas nog een plekje voor mij tot eind januari! Dus het adres blijft gewoon hetzelfde tot het einde van mijn stage en veranderd niet meer.
Vandaag de laatste werkdag van de week alweer. Vanavond rond half 5 hopen we te vertrekken voor een trip tot en met maandag naar het binnenland. We gaan vanavond richting de stuwdam, Brokopondomeer. Daar slapen we op Ston Island. Iedereen heeft een hangmat gekocht of geleend, dus bedden zien we niet dit weekend! Cool idee om morgenochtend wakker te worden met het geluid van brulapen in de verte! What more could you wish for? Dan zaterdag gaan we een rondje varen op het meer, tussen alle boomtoppen door en daarna rijden we verder naar Atjoni. Gelukkig is de weg nu wel geasfalteerd helemaal. Anders is het 3 a 4 uur over een hobbelige zandweg rijden! Atjoni is het eindpunt voor de auto, vanaf daar moet je met de boot verder, dus dat doen wij dan ook. Daar vertrekken we naar Jaw Jaw waar we de rest van het weekend doorbrengen. Maandag is het een nationale feestdag, de dag der Marrons. Dus wij vieren deze dag in het binnenland bij de Marrons themselves! Een leuk weekend gaan we dus weer tegemoet. Het voelt nu nog steeds een beetje als een grote vakantie, tripje hier, tripje daar, feestje hier en een feestje daar, met overdag stage. Het bevalt in ieder geval ontzettend goed hier! Zelfs de warmte ben ik al aan gewend geraakt, zolang je jezelf niet te druk maakt. Het Surinaamse tempo is dan ook een tempo waar ik me graag aan aanpas. Anders houd je het niet de hele dag vol.

Nou, volgens mij hebben jullie nu wel een aardig beeld gekregen van wat we hier uitspoken en hoe we hier leven! Een fijn weekend allemaal, en tot wanneer dan ook!
O en foto's die worden niet op deze site geplaatst, maar dat zet ik op facebook. Hier is het zo'n gedoe;)

Liefs, Geranne



  • 07 Oktober 2011 - 12:18

    Tess :

    Jeeeetje wat gaaf geer! Klinkt super allemaal. Geniet ervan & veel succes.

  • 07 Oktober 2011 - 12:24

    Krystleeee:

    gerrittt!!!
    Super leuk om te lezen, komt allemaal bekend voor. En is die klote weg eindelijk geasfalteerd ja?
    Nou veeeel plezier en geniet ervan.
    Xoxo

  • 07 Oktober 2011 - 13:20

    Arjo Van Es:

    Leuk verslag Geranne en lijkt erg op de trip die wij hebben gemaakt. Volgens mij verveelt dit nooit! Succes en veel plezier.

  • 07 Oktober 2011 - 17:19

    Caroline:

    Konijn, wat een super cool verhaal. het klinkt allemaal super, zelfs je stage lijkt me helemaal geweldig! Hoop dat als je terug bent als salsa-professional, je me een paar pasjes kan leren, lekker soepel in de heupen!! Succes met het slapen in de hangmat. Kan ik me weinig bij voorstellen nu ik hier in het regenachtige a'dam zit (doe mij maar een warm bed :) ) Heel veel plzr bij het Brokopondomeer en doe de apen de groeten! Ik ga je volgen op de site. kussies Joost en Caroline

  • 07 Oktober 2011 - 19:32

    Anneke:

    Ha die Geer!
    Jij beleeft van alles zeg! Leuk om te lezen!
    HIer is het mooie weer echt wel voorbij. Vandaag kwamen er stevige buien voorbij en het is al behoorlijk brr brr. Dus jij bent beter af qua klimaat:-) HIer gaat alles goed verder. Mattheo praat de hele dag door en ik laat af en toe wel een foto van je zien anders kent hij je vast straks niet goed meer, haha.
    H''e, geniet van alles en veel liefs van je fam. uit Epe!!
    doei!! Ann, Miky, Jur & Mattheo

  • 08 Oktober 2011 - 20:00

    Thijs:

    Over met dolfijnen zwemmen kan je mooi grasduinen met Marijn, die heeft dat ook gedaan in Mexico

    have fun!!

  • 09 Oktober 2011 - 11:58

    Edwin:

    Mooi verslag, zussie! Ik krijg spontaan zin om een reis naar Suriname te boeken. Veel plezier dit weekend met je tripje en tot snel! x

  • 09 Oktober 2011 - 12:43

    PP En MM:

    Hai lieve Geranne, al weer heel wat
    beleefd daar. Fijn dat je daar kunt
    blijven wonen. Veel plezier in de
    jungle en op je werk en denk je
    nog aan de cathedraal?! XX PP en MM.

  • 09 Oktober 2011 - 16:54

    Fred & Adrie:

    het lijkt wel 1 grote vakantie tot nog toe Geranne! Maar wel heel erg leuk natuurlijk, hier slaat de regen tegen de ramen en hebben we de winterjas al weer aan. Geniet ervan.

    Liefs van Adrie en Fred

  • 09 Oktober 2011 - 19:33

    Gill En Wim:

    hoi geranne,
    wat goed om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar.na lang wachten op visum en de vervelende ervaring op schiphol dan nu eindelijk!! leuke stage plek,leuke vrienden,leuke uitstapjes en een leuk guesthouse,wat wil je nog meer? het is je gegund meid!! we wensen je een heel leerzame periode en geniet van alles.we kijken er nu al naar uit om je salsapasjes te aanschouwen.we blijven je volgen liefs!!!

  • 15 Oktober 2011 - 08:34

    Michael Rohrmoser:

    Hey Geranne,
    fijn om te horen dat je het daar naar je zin hebt! Suriname lijkt me leuk als een stage-bestemming! Ben nog nooit in Zuid-America geweest - de hoogste tijd :D Hou me op de hoogde!
    Groeten,
    Micha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Surinam Adventure

Stage bij Access Travel Suriname

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2012

One last time....

07 Februari 2012

Time flies....

28 December 2011

End of the 2011...

06 December 2011

New adventures?

15 November 2011

Back 2 Basic?
Geranne

Mijn postadres is: Geranne Vorderman Serenity Eco Resort c/o Mbalageti Safari Camp Ltd. P.O.Box 775 Mwanza - Tanzania Foto's zijn te zien op mijn Facebook! Liefs

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 20845

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 November 2015

African Dream

27 September 2011 - 21 Maart 2012

Surinam Adventure

06 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: