Letterlijk in the Middle of Nowhere deel 2 - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu Letterlijk in the Middle of Nowhere deel 2 - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Geranne Vorderman - WaarBenJij.nu

Letterlijk in the Middle of Nowhere deel 2

Door: Happy ME!!!

Blijf op de hoogte en volg Geranne

02 Oktober 2014 | Tanzania, Mwanza

En dan nu ‘mijn realiteit’. Mbalageti ligt op een heuvel midden in het Serengeti National Park. Stel je dan eens voor dat overal waar je ook maar kijkt, 360 graden om je heen, je ziet alleen maar natuur. Verder niets. Je waant je echt in een andere wereld, eentje ver van de realiteit, alsof de wereld van jou is. Nachten zo donker,in de verste verten is geen lichtje te zien. Een hyena die op het terrein is gekomen en met zijn geroep je uit je slaap haalt, bij elk geluidje zat ik rechtop in mijn bed haha. Ik heb ongeveer 4 ochtenddiensten in de week. Pittig. Dat zijn de ergste diensten van de week, pff. Het wekkertje gaat dan ongeveer om kwart voor 5 af en om iets voor half 6 staat de securtiy voor de deur om je naar het werk te begeleiden. Na zonsondergang en voor zonsopkomst wordt iedereen van en naar bestemming begeleidt door security met een zaklamp en wapen  Het terrein is niet omheind met een hek of wat dan ook, dus alle dieren kunnen komen en gaan wanneer ze willen. Na mijn ochtenddienst, draai ik aansluitend een lunch of ik ben een paar uur vrij en draai diner dan. Het werk is echt heel erg inkomen. Totaal andere cultuur waar je in terecht komt. Al het personeel spreekt me aan met ‘madam’, zo beleefd!!! Maar het voelt wel goed haha. De managers zijn een Zuid-Afrikaans koppel, ze zijn fijn om mee te werken, aardig en behulpzaam. Samen kunnen we een behoorlijk gesprek voeren in het Nederlands, of voor hun het ‘Afrikaans’. Super geinig taaltje en het kost behoorlijk wat concentratie en focus om het echt goed te verstaan, maar het lukt. Aangezien je hier nul tot geen sociaal leven verder op kunt bouwen, komen we 1x per week ongeveer even bij elkaar met een clubje om ‘teambuilding’ te doen met een fijne fles wijn.
Iedere morgen beginnen we, alle managers en supervisors, om 9 uur met een briefing om de bijzonderheden van de dag door te nemen. En dan gaat iedereen zijn gang. Ik ben nu nog voornamelijk op de vloer, echt in het restaurant de hele tijd en wordt langzaam maar zeker geintroduceerd in de administratie die erbij komt kijken. En omdat de managers in november al op vakantie gaan en ik het voor een deel dan van ze overneem, word ik ook op front office gezet. Het zijn echt lange dagen van 10, 11 of soms 12 uur, maar het is af en toe ook wel gewoon chill. Laagseizoen begint nu dus dat betekent minder gasten, dus je bent dan ook niet echt de hele dag super druk bezig. Maar dan lijken de dagen wel veel langer te duren en gaat de tijd soms langzaam voorbij. Maar het is nu wel een goeie periode voor mij om ingewerkt te worden.
Ik woon in een gastenlodge. Heb mijn eigen kamer met badkamer en een eigen housekeeper die iedere morgen alles schoonmaakt en mijn bed weer mooi opmaakt. Ik heb niet eens tijd om het vies te maken. Eten en drinken kan ik pakken wat ik maar wil. De maaltijden zijn voor mij hetzelfde als voor de gasten, dus iedere dag is er heerlijk en gevarieerd te eten. Alleen de snacks mis ik nu al haha, nu eet ik 3maaltijden per dag, that’s it. Chippies, chocolade, toastjes met pate en brie zit er helaas niet bij voor mij! Dus een verassingspakket is meer dan welkom!!!!!  De managers hebben hun eigen huis en de rest van het personeel woont in de staffvillage, wat achter op het terrein gevestigd is. Alleen de managers en ik zijn ‘whiteys’, de rest is allemaal uit Tanzania. Sommigen kunnnen niet eens Engels spreken, laat staan verstaan dus communicatie is een echte uitdaging. Hoog tijd dat ik me eens in het Swahili ga storten om zo toch nog een en ander duidelijk te krijgen. Wel grappig, je vraagt het een van ze, ze zeggen ja ik begrijp het, en later ga je kijken of en hoe het gedaan is, en dan is er iets totaal anders gebeurd. Alhoewel mijn geduld meerdere keren per dag behoorlijk op de proef wordt gesteld, alles 3 of 4 keer moet uitleggen voordat ze het begrijpen, is het zeker interessant om je werk proberen uit te voeren in een totaal andere (werk)cultuur. In ieder geval ligt er genoeg uitdaging hier! Het weer is prima te doen. Heb zelfs vaker een trui aan op het moment, dan een t-shirt, het kan behoorlijk koud zijn ’s ochtends. Maar als het zonnetje schijnt, dan doet ie het ook goed. Super warm, maar heerlijk! Het regenseizoen is ook in aantocht nu, dus je ziet langzaam maar zeker de natuur om je heen weer veranderen. De rivier wordt weer de rivier zoals die is en niet een modderpoel en alles wordt weer een beetje groener.
Nou, dit is dus mijn wereld nu. Welkom 


p.s. het WI-FI is zo super traag hier dat WhattsApp nog net lukt, maar verder iets uploaden ofzo dat wil gewoon niet. Daar ga ik ook geen tijd insteken verder. Dit verslag heeft me al bijna 2 uur gekost, dus ja haha. Dus als ik over een paar maanden terug ga naar de stad, zal ik wel een en ander online zetten van foto’s. Oh, en ik heb wel een Tanzaniaanse SIM-kaart, maar geloof dat die alleen gebruikt kan worden voor Tanzania, maar dat moet ik nog even uitvogelen .

  • 02 Oktober 2014 - 16:54

    Papa:

    Hoi Geranne,

    Indrukwekkende verhalen. De natuur is echt prachtig. Fijn dat je zo ingewerkt wordt.
    Probeer wat Swahili te leren dat communiceert wel iets makelijker met het personeel. Is het een moeilijke taal. Veel werkplezier en geniet van de omgeving. xxx PP

  • 02 Oktober 2014 - 17:07

    Danique:

    Hej Geer!

    Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je leven! Geniet ervan!!

    xx Danique

  • 02 Oktober 2014 - 22:34

    Freddy:

    Het klinkt allemaal geweldig. Echt een fantastische manier om ervaring op te doen en je voor te bereiden op 'het echte werk' in november. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden als je straks de managers moet vervangen tijdens hun vakantie.
    Heel veel plezier en laat de verhalen vooral door blijven komen.

  • 03 Oktober 2014 - 01:20

    Sjanne:

    Gaaf Geer! Leuk om te lezen ook. Ik heb alleen maar respect voor je en stiekem ben ik erg jaloers op je doorzettingsvermogen en avontuurlijkheid. Geniet ervan, dikke kus Sjaany

  • 03 Oktober 2014 - 09:11

    Jenneke:

    Hoi Geer,
    Super leuk om te lezen. Ik weet zeker dat je in november prima de managers kan vervangen tijdens hun vakantie. Toppertje!!
    X Jenneke.

  • 03 Oktober 2014 - 15:02

    Dineke:

    Haaaa lieve globetrotter!

    Jij bent mijn held, wat een avonturen! Echt super knap van je..

    Haha en ik vind het stiekem wel jammer dat ik jou niet kan zien om 04.45 als je wekkertje gaat..Zal wel heeeeeel gezellig zijn!;)

    Ik mis je nu al!

    xx Dien

  • 05 Oktober 2014 - 18:54

    JW:

    Geer, fantastisch! Mooie blog, mooie verhalen..ga zo door..en geniet van de rust en de natuur. Weer eens wat anders..in steden wonen kan je altijd nog ;). Zou graag daar ook willen zijn. Succes en werkze! X JW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Geranne

Mijn postadres is: Geranne Vorderman Serenity Eco Resort c/o Mbalageti Safari Camp Ltd. P.O.Box 775 Mwanza - Tanzania Foto's zijn te zien op mijn Facebook! Liefs

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 20860

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 01 November 2015

African Dream

27 September 2011 - 21 Maart 2012

Surinam Adventure

06 Februari 2009 - 28 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: